Doel

Wat ons doel is

Het Friese landschap is uniek maar ook onderhavig aan verandering. Verandering hoeft niet negatief te zijn, maar het is wel belangrijk dat men zich hier bewust van is. Vanaf dat moment besef je namelijk dat je waarde hecht aan je omgeving en word je bereid je hiervoor sterk te maken.

Stichting Kunst Bewust stelt zich ten doel kunst en Cultuur projecten te ondersteunen die zich bewust bezighouden met het borgen van het Friese landschap en daarmee zowel de bewoner als passant bewust maken van dit (veranderende) landschap, zonder oordeel.

Voor een zelfstandig kunstenaar is het vaak moeilijk om financiële middelen te genereren voor kunst projecten. Door deze kunst en cultuur projecten te steunen kan Stichting Kunst Bewust de initiatiefnemer financiële steun bieden en helpen bij de promotie en overige activiteiten die gerelateerd zijn aan dit initiatief. Het project moet uiteraard wel vallen binnen de doelstelling van de Stichting.

Wat kan Stichting Kunst Bewust betekenen:

• Aankopen van schilderijen, etsen en overige (kunst)werken;
  • Gebruik maken van netwerk;
  • Onderzoeken of er samenwerkingsmogelijkheden zijn met andere Stichtingen/ Organisaties;
  • Organiseren van tentoonstellingen van (aangekochte en/of geleende) werken;
  • Verzorgen van drukwerk;
  • Uitgeven of financieren van boek over het betreffende project;
  • Promotie in samenwerking met de kunstenaar (o.a. social media);
  • Kunstenaar promotie mogelijkheid bieden via de website;
  • Kunstproject duurt maximaal 2 jaar en maximaal 1 project per keer.

Alle aangekochte kunstwerken, foto’s, etsen en documentatiemateriaal zal worden ondergebracht in een daarvoor geschikt depot. Op aanvraag kan de tentoonstelling in overleg (met betrokkenen) meerdere keren plaatsvinden, maar maximaal 2 keer per jaar.

Hiske Wiersma